در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بررسی طرح دارویار در همایش علمی داروسازان/  روش های تولید دارو در دنیا رو به تغییر است

رئیس انجمن علمی داروسازان گفت: سه همایش علمی برگزار می‌شود و ۱ هزار و ۶۰۰ نفر شرکت کننده دارد. 

هاشمی، رئیس انجمن علمی داروسازان درباره برگزاری همایش علمی این انجمن گفت: این همایش در سه روز کامل برگزار می‌شود و تقریبا ۷۲ ساعت آموزشی را در بر می‌گیرد و بالای ۷۲ نفر سخنران هستند. 

او ادامه داد: مباحث در ۹ پنل تخصصی آموزش داده می‌شوند و در هر روز سه موضوع به صورت ویژه مطرح می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به دارو درمانی، سیستم درمانی جدید و تغییرات و تجهیزات در حوزه دارویی اشاره کرد.

رئیس انجمن افزود: در این دوره بهترین اساتید کشور حضور دارند و بالاترین میزان امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است. در کنار همایش صنایع تولیدی و مجموعه‌های فعال در حوزه دارو و حتی شرکت پخش حضور دارند تا تبادل اطلاعات و بروز رسانی‌ها انجام شوند.

هاشمی درباره میزان استقبال افراد گفت: ظرف ۴۸ ساعت که سایت باز شد میزان سهمیه که وزرات به ما داده بود، کاملا پر شد و حدود هزار و ششصد نفر در این همایش شرکت می‌کنند. 

او  گفت: این نوزدهمین سال برگزاری همایش علمی داروسازان است و هر ساله این همایش برگزار شده؛ مگر به جز دو سالی که تحت تاثیر کرونا بوده و اجازه برگزاری نداشتیم.

هاشمی همچنین درباره طرح جدید دارویار افزود: دارویار طرح جدیدی است که ماه ها بر اساس نظرات کارشناسی در حوزه داروسازی و اقدام مهم دولت اجرای آن برای نخسیتن بار در کشور کلید خورد و قرار است در نوزدهمین همایش با حضور صاحبنظران صنعت داروسازی مورد ازریابی قرار گیرد.

رئیس انجمن دارو سازان توضیح داد: ما به عنوان انجمن علمی وظیفه به روزرسانی اطلاعات دانش آموختگان را داریم و در حوزه دارویی یک کشور ایده آل شویم؛ زیرا روش های تولید دارو در دنیا رو به تغییر است و باید با ریتم جهانی هماهنگ شویم در غیر این صورت دچار شکست خواهیم شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.